Activiteiten en evenementen
Voor alle ruiters die rijden op de manege worden diverse activiteiten georganiseerd. Helaas zijn deze activiteiten NIET toegankelijk voor ruiters die niet op onze manege rijden! Voor alle activiteiten geldt dat deze ruim van tevoren worden aangekondigd op de manege. Alle ruiters krijgen informatie zodat zij zich kunnen inschrijven.

Spelletjeswedstrijd

Ieder jaar wordt op een zondag de Spelletjeswedstrijd verreden. Deze wedstrijd heeft ieder jaar een wisselend thema en staat in het teken van spelletjes en springen. De ruiters met een beperking die in een staples rijden, rijden in duo’s een speciaal voor hun uitgezet parcours. De ruiters met een beperking die zelfstandig rijden, rijden individueel een parcours dat is aangepast aan hun vaardigheden. Alle ruiters zonder een beperking rijden individueel een parcours in een categorie die bij de ruiter past. De gevorderde ruiters springen individueel een parcours. Zoals dat hoort bij een wedstrijd, beoordeelt een deskundige jury de verrichtingen van alle ruiters. Bij de Spelletjeswedstrijd wordt extra gelet op de kleding van de ruiter, de ruiters worden dan ook verzocht zich te verkleden binnen het thema van de wedstrijddag. De reguliere lessen vervallen die dag.

Ruiterweekend

Ieder najaar wordt de tweedaagse dressuurwedstrijd verreden op zaterdag en zondag. Tijdens deze wedstrijd kunnen alle ruiters van de manege deelnemen. Zij worden dan ingedeeld in een klasse die past bij hun niveau. Zoals dat hoort bij een dressuurwedstrijd, wordt door de jury niet alleen gelet op de verrichtingen van de ruiter in de rijbaan, maar ook op de kleding die de deelnemer draagt. Het officiële wedstrijdtenue (witte rijbroek, zwart colbert, witte handschoenen en indien nodig een haarnetje) is absoluut niet verplicht, maar het wordt zeker gewaardeerd als de ruiter in een sjieke outfit of het paard zit. Voor de ruiters met een beperking zijn duoproeven opgesteld, waarin zij verschillende oefeningen moeten rijden. Hierbij hoort bijvoorbeeld ook "het knuffelen van het paard". De reguliere lessen vervallen zowel op zaterdag als op zondag.

Dol-Dwaas-Weekend
Ponykamp voor onze volwassen ruiters zonder beperking! Het allereerste weekend van de zomervakantie voor de basisscholen in Regio Noord staat bij ons in het teken van Dol-Dwaas-Weekend. Een all-inclusive arrangement van vrijdagmiddag tot en met zondagavond. De volwassenen verblijven continue op de manege en nemen deel aan allerlei leuke en onverwachte activiteiten met en zonder paarden. In de agenda kunt u zien wanneer Dol-Dwaas-Weekend wordt georganiseerd. Inschrijven kan op de manege.

Dagkamp
Het 5-daagse ponykamp voor onze jeugdruiters zonder beperking. Dagkamp wordt altijd georganiseerd in de zomervakantie van maandag tot en met vrijdag, en is speciaal voor onze niet-gehandicapte jeugd. Zoals de naam al aangeeft, is het een dagkamp. De ruiters zijn van 09.00 tot 17.00 uur op de manege en gaan dan weer naar huis. Behalve op donderdag… De laatste avond blijven zij op de manege slapen en houden we met z’n allen een echte bonte avond. Na een demonstratie voor alle ouders, worden deze naar huis gestuurd en kan de lol beginnen! De laatste dag brengen we met z’n allen de paarden naar het weiland voor de vakantie. Tijdens dagkamp doen de ruiters diverse leuke dingen met en zonder paarden.

Winter-Wonder-Kamp
Winter-Wonder-Kamp is een kamp, van meer dagen,  voor onze jeugdruiters zonder beperking van 12 jaar en ouder. Dit kamp vindt, zoals de naam al verklapt, plaats in de winter tussen kerst en 'oud & nieuw'. Verblijf tijdens Winter-Wonder-Kamp is all-inclusive. De deelnemers verblijven overdag en ’s nachts op de manege en naast paardrijden worden diverse andere leuke activiteiten aangeboden. In de agenda kun je zien wanneer Winter-Wonder-Kamp wordt georganiseerd.

Ruiters kunnen zich voor dit kamp inschrijven op de manege.

Ruiterkamp voor ruiters met een beperking
Het 6-daagse kamp voor onze ruiters met een beperking. Tijdens dit kamp gaan we met circa 30 ruiters en 15 begeleiders naar een groep accommodatie elders in Nederland. Sinds 2010 gaan we naar De Tutenburg in Giesbeek, een zeer gezellige en geschikte accommodatie voor ons gezelschap. Tijdens de kampweek wordt veel paard gereden, maar ook geknutseld, gedanst en natuurlijk ook genoten van een dagje-uit. Weer of geen weer, het wordt eigenlijk altijd een ongedwongen en onvergetelijke topweek! Zodra we starten met de inschrijvingen, krijgen de ruiters die met ons meekunnen op kamp, een uitnodiging.

Schriktraining
Regelmatig organiseren wij tijdens de vakanties een dag (deel) schriktraining met je paard. Goed voor zowel ruiter als paard om te leren omgaan met obstakels waar je tijdens het rijden mee te maken kunt krijgen.

Leer hoe je paard hiermee omgaat en hoe jij hem kunt begeleiden hierin.